Net zoals de meeste dingen in de wereld is het vak van adverteren over de tijd ook veel veranderd. Alle dingen verandert over tijd, wat vaak positief is aangezien er vaak in de meer modernere tijden technologie beschikbaar is die het leven en het werk wat makkelijker kunnen maken. Zo ook bij het adverteren, dit was vroeger heel wat anders dan dat we nu gewend zijn. Vroeger was er weinig tot geen technologie die kon helpen bij het adverteren van de desbetreffende producten waardoor het lastiger was om de consument te bereiken met jou product. Tegenwoordig gebeurd een groot deel van het proces van het adverteren via het internet, en dan vooral via het adverteren op google.
Veel mensen bereiken.
Google is één van de grootste bedrijven van de wereld. Niet alleen op het gebied van internet marketing maar überhaupt op het gebied van markt eigendom en omzet. Bijna iedereen in de moderne welvarende wereld gebruikt op de dagelijkse basis de website en zoekmachine google. Hierdoor kun je door te adverteren op google een groot deel van de bevolking bereiken met je product of dienst. Daardoor is het erg aantrekkelijk voor mensen die hun product of dienst willen verkopen om vias google te adverteren.
De taak uitbesteden.
Adverteren op google werkt vrij eenvoudig maar is toch niet altijd even simpel voor de mensen. Meestal wordt er een productomschrijving of korte tekst ergens over geschreven met een aantal zoekwoorden erin. Door deze zoekwoorden wordt de desbetreffende site dan naar voren geschoven end us eerder bereikt door de zoekende person. Omdat het een belangrijke taak kan zijn kiezen bedrijven vaak voor google ads uitbesteden. Hierbij wordt er dus een buitenstaande partij bijgehaald die de advertenties voor het bedrijf schrijft met de desbetreffende zoekwoorden. Hierdoor weet het bedrijf zeker dat de advertenties in orde zijn aangezien ze de taak uitbesteden aan mensen met meer specialisatie in dit vak.