Richtlijnen voor marketing op Pinterest
2 min gelezenPinterest wordt minder vaak genoemd bij social media platforms voor marketing, waarbij de concurrentie van veel grotere spelers zoals Facebook en Twitter de aandacht van merken trekt. Maar met meer dan 442 miljoen actieve kopers per maand, is Pinterest een enorm nuttig social media marketing platform voor bescheiden marketing voor kleine bedrijven. Bestudeer deze richtlijn voor de extra voordelen van het gebruik van Pinterest voor marketing, strategieën voor prestaties en de meest cruciale statistieken die je op Pinterest zou moeten volgen.
Wat is Pinterest?
Pinterest is een social media platform waar gebruikers visuele geschreven inhoud kunnen invoegen of ‘pinnen’ op borden van hun keuze. Gewoonlijk zijn borden gerangschikt op typische thema’s, deze als ‘woondecor’, ‘outfitinspiratie’ of ‘gidsen’. Je Pinterest-feed wordt onmiddellijk gevuld met pinnen waarvan een algoritme vaststelt dat ze je interesseren, dus regelmatige betrokkenheid is de sleutel om een actuele feed te behouden. Om interactie op Pinterest te hebben, kun je je aan de borden van andere gebruikers houden, pins delen en erop reageren, en hun favoriete inhoud weer geven op je eigen borden. Je kunt ook je pinnen ontwikkelen zodat anderen ze kunnen delen, met links naar je webpagina of blog gebundeld in de pinnen.
Waarom moet je Pinterest gebruiken om jouw organisatie sectoren?
Er zijn veel voordelen verbonden aan het werken met Pinterest voor uw onderneming, ook al is het een veel minder geprefereerd systeem voor marketing dan Instagram of Twitter. Pinterest biedt vele mogelijkheden voor zichtbare creativiteit en gebruikersbetrokkenheid, net zo perfect als de mogelijkheid om inkomsten te genereren. Hieronder staan veel voordelen van het zakelijk gebruik van Pinterest.
Het ziet zoekers in potentiele kopers
Een van de grootste sterke punten van Pinterest is dat het de acties van ontdekking tot conversie vermindert. Met andere woorden en uitdrukkingen, er is minder kans op het afstoten van een potentiële klant, alleen maar omdat het ook lang duurt voordat ze naar een kooppagina gaan. Mensen zijn uitgerust om een foto te zien, klikken erop en krijgen meteen een url waar ze het item precies kunnen kopen. Uit onderzoek van een social media marketing bureau blijkt dat 1 op de 2 Pinterest-gebruikers onmiddellijk een aankoop zal doen na het bekijken van een gepromote pin, en 47% logt in op Pinterest met de bedoeling om te winkelen.
Het kan gericht verkeer naar de website generen
Pinterest is een van de meest succesvolle sociale platforms om gericht verkeer naar jouw website te leiden. Het social media marketing bureau ontdekte ook dat 95% van de afbeeldingen die op Pinterest circuleerden, werd vastgepind of teruggeplaatst van het wereldwijde web, wat meestal betekent dat Pinterest-kopers door gebruikers gegenereerde inhoud voor modellen ontwikkelen. Omdat elke pin een verbinding bevat, biedt dit je een uitstekende kans om gebruikers onmiddellijk naar jouw webpagina te leiden.