Leads genereren via LinkedIn: zo werkt het

Ieder bedrijf wil leads genereren. En vaak wordt daar ook het internet voor gebruikt. LinkedIn is een platform wat op dit moment zeer populair is om leads te genereren. Zoek je leadgeneratie tips? En tips om LinkedIn goed in te zetten voor het verzamelen van leads? Lees dan vooral verder!

Mogelijkheden van LinkedIn

LinkedIn is een platform waar vrijwel iedere professional die enigszins serieus met carrière bezig is op actief is. Je kunt je dan vast voorstellen dat het een platform is met enorm veel mogelijkheden. Maar het interessante aan LinkedIn is dat het niet zomaar een platform is waarop je kunt adverteren. Maar het is mogelijk om mensen te bereiken die normaal gesproken heel moeilijk te bereiken zijn. Denk bijvoorbeeld aan CEO’s, ondernemers en managers. Dit is een doelgroep die heel moeilijk zijn om te targeten. Echter kun je met LinkedIn heel gericht op deze groep mensen adverteren. En daardoor is het erg waardevol. Het is zelfs zo dat een heel groot gedeelte van de B2B-leads via LinkedIn tot stand worden gebracht.

Wil je beginnen met adverteren? Dan kun je kiezen uit een aantal advertentievormen. Zo kun je simpelweg tekstadvertenties maken met afbeeldingen of video’s erbij. Simpel maar doeltreffend. Maar je kunt ook berichten die je hebt geplaatst promoten. Heb je bijvoorbeeld een statusupdate geplaatst over je bedrijf? Dan kun je deze onder de aandacht brengen bij een grotere groep mensen. Ook kun je gebruikers van het platform direct benaderen via InMail. Hiermee is het mogelijk iemand direct via het platform een berichtje te sturen. Zo kun je met iedereen contact maken.