Als ondernemer je klantenservice uitbesteden, hoe werkt dat?

3 min gelezen

Als je een ondernemer bent in hart en nieren dan wil je jouw klanten de beste service bieden. Soms kan het voorkomen dat je het als ondernemer druk hebt. Dat kan zijn door drukte maar ook door onderbezetting van je personeel. Je zou dan de klantenservice kunnen uitbesteden. Hoe dit werkt zullen wij je uitleggen.

Waarom een klantenservice uitbesteden?

Een klantenservice is het kloppend hart voor elke onderneming. Het is van groot belang dat je klanten te woord worden gestaan bij vragen. Je wilt niet alleen klantgericht zijn maar ook zorgen dat de klanten tevreden zijn. Vooral als het druk is en er veel te doen is kan het uitbesteden van een klantenservice helpen.

Ook wanneer je een webshop hebt kan een externe klantenservice een uitkomst bieden. Zeker bij een webshop krijg je te maken met veel vragen over de verzending van de bestelling, retourneren of over het gebruik van een product. Vang deze vragen op met een goede klantenservice en je zult sneller tevreden klanten hebben die terugkomen.

Als ondernemer wil je geen klanten kwijtraken omdat ze slecht zijn geholpen en geen goede service hebben gehad. Een klantenservice uitbesteden kan dan de oplossing zijn voor jouw bedrijf. Vooral als het druk is en er veel te doen is in het bedrijf. Het kan je helpen om je bedrijf efficiënter te maken omdat er tijd is voor het bedrijf en de klanten worden goed geholpen.

Voordelen van je klantenservice uitbesteden

De klantenservice uitbesteden scheelt tijd voor jou. Je kan je volop richten op je bedrijf wetende dat de klantenservice goed wordt afgehandeld. Het kan je als ondernemer kosten besparen. Je hoeft geen personeel aan te nemen die misschien ook nog moet worden opgeleid. Het kost je daarbij nog extra tijd en aandacht die je vaak als ondernemer niet hebt.

Als je de klantenservice uitbesteed dan ben je ook buiten de openingstijden bereikbaar. Dat hangt van jezelf af of je dat wilt. Er zijn externe partijen die bieden het aan dat je altijd bereikbaar bent. Het zal je klanten ten goede komen als je kiest voor klantenservice uitbesteden.

Klantenservice laten uitbesteden bij Byteleaders

Een van de externe partijen waar je de klantenservice kunt uitbesteden is byteleaders. Deze partij biedt naast de telefoon en e-mailservice ook een beheerde live-chat klantenservice aan. Je klanten kunnen op een laagdrempelige manier om productadvies vragen. Byteleaders is flexibel en zijn echte mensen en leveren maatwerk voor elke onderneming.

Byteleaders werkt voor diverse bedrijven. Van webwinkels tot ICT-bedrijven. Zou je graag informatie willen over deze externe partij dan kun je via byteleaders.nl op de website komen met alle informatie over het bedrijf en wat ze doen. Byteleaders zorgt ervoor dat je klanten geholpen worden op basis van documentatie van het bedrijf. De klanten worden persoonlijk te woord gestaan.

Als ondernemer bepaal je welke tijd byteleaders bereikbaar is. Het kan voor een paar uur maar ook 24 uur per dag. Je bepaalt zelf de weekdagen wanneer de klantenservice bereikbaar is. Byteleaders is kundig en snel.

Er wordt snel gereageerd wanneer klanten vragen om productadviezen. Dat zorgt ervoor dat klanten niet snel afhaken. Je krijgt als ondernemer direct inzicht in wat de klanten van de producten vinden. Wordt het klantenbestand groter dan zorgt byteleaders dat er meer klantenservice medewerkers beschikbaar zijn voor je bedrijf.