Ontdek de voordelen van cross trainers

2 min read

Aerobic-oefeningen zijn niet langer een nieuwigheid in sportscholen, maar het is altijd goed te weten welke alternatieven in apparatuur in sportscholen voor ons beschikbaar zijn om te gebruiken, naast de reeds bekende loopbanden en hometrainers. 

En een van deze beschikbare alternatieven is de cross trainer, een fitnesstoestel dat altijd aanwezig is in sportscholen. Fitness apparatuur leasen 

Het apparaat kan verschillende delen van het lichaam bereiken en de populariteit ervan is alleen maar toegenomen, omdat het wordt beschouwd als een aërobe oefening met een lage impact en u kan helpen de goede vorm te krijgen die u wenst, zonder te vergeten voor uw gezondheid te zorgen. 

Voordelen van het gebruik van een cross trainer 

1. Low Impact zonder risico op letsel 

De cross trainer is een apparaat dat is ontworpen om minder druk uit te oefenen op de gewrichten. Gunstig vanwege de geringe belasting voor mensen die lijden aan spataderen, zwaarlijvigheid, ziekten zoals osteoporose, artritis en andere bot- en gewrichtsziekten. 

Het toestel veroorzaakt geen overmatige druk op de gewrichten, waardoor letsels door schokken worden beperkt. Daarom kunnen sommige mensen met bepaalde blessures dit toestel zonder problemen gebruiken, als een zeer goede en efficiënte manier om aerobic-oefeningen te doen.] 

2. Versterking van de quadriceps en hamstrings 

Een van de voordelen van de crosstrainer is de aanzienlijke versterking van de quadriceps en de verbetering van de coördinatie, door het grote gebruik ervan. 

Wat de hamstrings betreft (een set van drie spieren die zich in de achterste regio van de dij bevinden), wordt de versterking gedaan door de beweging in omgekeerde richting uit te voeren, stappen achteruit. 

De versterking strekt zich uit over het hele been, bevordert de weerstand en brengt de juiste uitlijning tot stand. 

3. Meer evenwicht en motorische coördinatie 

Het is aan te bevelen uw handen altijd op de steun te houden, zodat u op een veiliger manier kunt bewegen en uw benen efficiënter kunt gebruiken. 

U kunt echter enkele kleine variaties van oefeningen doen, waarbij u de richting van de pedalen omkeert en de steun van de handen op de steun afwisselt, wat het evenwicht van het lichaam bevordert. 

4. Afslanken 

De crosstrainer is een uitstekende bondgenoot voor wie wat calorieën wil verliezen, want met slechts 30 minuten lichaamsbeweging is het mogelijk om ongeveer tot 400 calorieën te verliezen. 

Uiteraard kunnen deze calorieën variëren naar gelang van uw gewicht, en in combinatie met een gezond dieet. 

De intensiteit van de oefening kan ook interfereren in deze calorie verbranden, daarom is het belangrijk om de weerstand van de apparatuur te verhogen om de resultaten te optimaliseren.