Zo kun je jouw naamsbekendheid vergroten

2 min gelezen

Als bedrijf wil je zoveel mogelijk opvallen. Groot of klein, iedereen is gebaat bij zoveel mogelijk bekendheid. Offline, online, in kranten of op sociale media, hoe meer je opvalt, hoe meer klanten op je afkomen en hoe hoger de kans uiteindelijk is dat ze een aankoop doen. Uiteindelijk gaat het om omzet en tevreden klanten. Maar hoe kun je je naamsbekendheid nou eigenlijk écht goed vergroten? Wij zochten het voor je uit!

Buitenreclame

Stel, je rijdt in je auto van en naar je werk en je ziet iedere dag dezelfde poster met de naam van een bedrijf op met een mooie aanbieding. Na verloop van je tijd ga je het toch maar even opzoeken, want het lokt toch wel. Of je fietst iedere dag van en naar het station en je komt langs dit grote billboard van een tot dan onbekend bedrijf. Toch maar even opzoeken dus. Buitenreclame, door middel van posters in bushokjes, billboards langs de snelweg of brochures uitdelen, blijft ervoor zorgen dat mensen in aanraking komen met jouw bedrijf. Ze worden er telkens mee geconfronteerd en je blijft dus in hun gedachten. Ook kun je offline reclame makkelijk op- en afschalen en gericht in een bepaalde regio adverteren. Zo kun je alleen in een stad reclame maken of zelfs alleen in één buurt. Je bereikt daarmee gemakkelijk jouw doelgroep, maar ook mensen die jou wellicht niet makkelijk online zouden kunnen vinden.

Influencers

Samenwerken met influencers is ook een goede manier om je product bij je doelgroep onder de aandacht te brengen of om juist de overstap te maken naar een nieuwe of andere doelgroep. Wel is het belangrijk om deze manier van marketing goed aan te pakken en goed uit te zoeken: zorg ervoor dat jouw product wel echt bij de doelgroep past en dat de influencer zelf ook geloofwaardig overkomt. Is dat het geval, dan zal het voor beide een win-win-situatie zijn!

Klein maar fijn

Heb je geen groot budget of wil je het liever wat kleiner houden? Dat kan ook! Je kunt je naamsbekendheid namelijk ook vergroten op allerlei andere, minder (te) opzichtige manieren. Denk bijvoorbeeld aan gratis testers meegeven of probeerpakketjes. Ook kun je, als je op een beurs staat, notitieboekjes bedrukken met de bedrijfsnaam erop en uitdelen. Hoe meer mensen er mee rondlopen, hoe meer het opvalt en potentiële naar jou op zoek zullen gaan! Check deze website voor meer tips.